سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفریحی

 
تور مالدیو سفر جزایری در اقیانوس هند و در جنوب غربی کشورهای هند و سریلانکا واقع شده است. ماله پایتخت و دیوهی زبان رسمی این مجمع الجزایر زیبا است. دو زنجیره با 266 جزیره مرجانی تشکیل‌دهنده این جزایر هستند. رقم جزایر این کشور بسیار اعجاب‌انگیز است؛ 1192 تا! اما از این جزایر فقط 202 تای آن مسکونی هستند. حتی تصور این همه خشکی کوچک کوچک در کنار هم روی آب بسیار هیجان‌انگیز است. تکه تکه بودن این منطقه باعث شده است که با وجود رفت و آمد بسیار، ساکنان ارتباط چندانی با گردشگران نداشته باشند. روفیا واحد پول این کشور است.


مالدیو کوچک‌ترین کشور قاره آسیا و کم‌ارتفاع‌ترین کشور در جهان نیز است. آب و هوای این کشور گرمسیری است؛ بنابراین، با توجه به این موضوع زمان سفر خود را تعیین کنید.
 
اطلاعات خیلی دقیق و مشخصی از تاریخچه این کشور در دسترس نیست. نخستین ساکنان این منطقه از کشورهای همسایه هند و سریلانکا بوده‌اند که فرهنگ خود را نیز به این جزایر کوچانده‌اند. یوسف تبریزی نامی که می‌گویند یک روحانی مسلمان ایرانی بوده، مردم این کشور را با دین اسلام آشنا کرده است.


جزیره‌هایی از مالدیو که مختص گردشگری هستند هتل‌هایی برای اقامت دارند. هتل‌ها و ویلاهایی که روی آب ساخته شده‌اند، به امکانات کاملی برای اقامت مسافران مجهزند. مسافران مستقیم از فرودگاه ماله به این جزایر آورده می‌شوند. زمان پرواز از تهران تا شهر ماله فقط 6 ساعت است.

جاذبه‌های مالدیو
همه ساله گردشگران بسیاری حتی با خرید تور لحظه آخری مالدیو برای تماشای دلفین‌ها این موجودات شیرین، باهوش و دوست داشتنی به مالدیو سفر می کنند. قدر رستوران‌هایی که غذاهای دریایی را با موسیقی زنده برای شما سرو می‌کنند بدانید.


ماهی‌گیری، قایق‌سواری و غواصی تفریحاتی هستند که به هیچ عنوان نباید از آنها در مالدیو غافل شوید. مالدیو به دلیل مجاورت با اقیانوس از مکان‌های بسیار جذاب برای غواصان است. غواصی را باید یک بار بروید و لذت آن را یک بار بچشید آن هم در سواحل زیبای مالدیو تا به اوج درک لذت از زیباهایی زمین برسید. مرداب‌های فیروزه‌ای رنگ و ساحل‌هایی با شن‌های سفید را شاید فقط در رؤیاهاتان دیده باشید.


از جمله اماکن دیدنی مالدیو می‌توان به موزه ملی و مسجد جامع ماله این بزرگ‌ترین شهر این کشور اشاره کرد. دیدار از پارک سلطان و میدان جمهوری این شهر و بسیاری دیگر از تماشایی‌های آن را نیز از دست ندهید. جزیره‌ مافوشی در جنوب شهر ماله بسیار کم‌جمعیت است و آرامش فراوان آن برای مسافران مالدیو اهمیت خواهد داشت.

یکی از وسایل جالب برای جابه‌جایی در این کشور هواپیماهای دریایی هستند که به آنها تاکسی هوایی نیز می‌گویند. البته تعداد آنها کمتر از قایق‌ها است و ممکن است مجبور شوید برای سوار شدن بر آنها خیلی منتظر بمانید. اگر دوست داشته باشید با قایق‌های اختصاصی به جزیره‌ مقصد بروید، بهتر است با هتل خود هماهنگ کنید.


جزایر شمالی این منطقه از جزایر جنوبی شلوغ‌‌تر هستند و اگر به دنبال آرامش و رهایی هستید محل اقامت خود را  در جزایر جنوبی انتخاب کنید. ممکن است در سفر به مالدیو روزی چند بار برای رفت و آمد سوار قایق شوید که این ممکن است برای برخی جالب و برای برخی سخت به نظر برسد.


صنایع چوبی و لیف‌هایی از پوست نارگیل صنایع دستی این کشور هستند که می‌توانید به عنوان سوغات به کشور خود ببرید. به نظرم بد نیست باندی که یک نوع شیرینی محلی است که با نارگیل درست می‌شود را بچشید. برای تهیه ماهی دودی و ساعت‌های زیبا و دیگر خریدهای خود نیز می‌توانید به فروشگاه‌‌ها یا خیابان‌های شهر ماله سری بزنید.


اگر قصد دیدن این کشور را دارید هرچه سریع‌تر اقدام کنید، به دلیل اینکه این کشور با بالا رفتن دمای کره زمین و آب شدن سریع یخ‌های قطبی در حال فرو رفتن به زیر آب است. برای خرید تور مالدیو تابستان 96  با آژانس مسافرتی آرشان پرواز در تماس باشید.


تور آنتالیا سفری به شهر زیبای ساحلی در بین دریای مدیترانه و رشته کوه‌های توروس در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است. اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید، قطعاً کشور ترکیه به دلیل نزدیک بودن و نیاز نداشتن به ویزا و همچنین نزدیک بودن فرهنگ مردمان سرزمینش به ما گزینه بسیار مناسبی است.


این شهر مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه است و از جنوب با دریای مدیترانه، از شمال با شهر بوردور، از شرق با شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب با شهر کمر مورد احاطه قرار گرفته است. رودخانه آکسو تنها رود این منطقه است که به آبشار دودن ختم می‌شود.


آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای و در زمستان معتدل و بارانی و در فصل تابستان گرم و خشک است. به طور متوسط می‌توان گفت بیشتر روزهای سال هوا آفتابی است. گردشگران زیادی حتی با خرید تور لحظه آخری آنتالیا به این شهر  زیبا سفر می‌شوند


این شهر بهشت فعالیت‌های ورزشی و تفریحات آبی مانند موج ‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و قایق‌رانی است. سواحل آنتالیا از اواسط فروردین ماه تا اوایل آبان ماه برای شنا و گرفتن آفتاب بسیار مناسب هستند. مرکز آنتالیا دو ساحل معروف توریستی دارد. ساحل لارا در شرق که شنی است و ساحل کنیا آلتی در غرب شهر که سنگی و صخره‌ای است.
 
علاوه بر طبیعت کم‌نظیر این شهر، با توجه به قدمت آنتالیا مکان‌های تاریخی این شهر نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. اگر خواستید سفر خود را با دیدن اماکن تاریخی غنا ببخشید و دست خالی به کشور خود بازنگردید می‌توانید به بازدید آمفی تئاتر و موزه شهر سیده، مسجدهای کورکوت اسپندوس، بالی بیک، کسیک مناره، اسکله، مراد پاشا، آهی یوسف و امیر بدرالدین، مدرسه کاراتای، کلیساهایی ایا یورگی و عزیز نیکلاس بروید.


کشور ترکیه با بازسازی بافت‌های قدیمی که از زمان امپراتوری‌های رم و عثمانی باقی مانده‌ جاذبه دیگری را نیز به کشور خود افزوده است. رومی‌ها شهر قدیمی آنتالیا را با دیوارهای بلند و برج و باروهای آن بنا کرده‌اند. دروازه هادریان، حمام رومی‌ها، آکوا پارک، سرزمین دلفین‌ها، غار دامالاش، پارک ملی آنتالیا، موزه آتاتورک و شهر باستانی پرگ نیز از جاذبه های دیگر این شهر هستند که پس از سیر شدن از تفریحات آبی و گرفتن حمام آفتاب می‌توانید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق و مناسب از آنها دیدن و لذت سفر خود را کامل کنید.


اگر زبان ترکی بلد باشید خواهید توانست برای ارتباط برقرار کردن با مردم گلیم خود را از آب بیرون بکشید. البته دانستن زبان انگلیسی هم کافی است.


آنتالیا هم مانند دیگر شهرهای بزرگ ترکیه وسایل حمل و نقل عمومی خوب و باکیفیتی دارد که گردشگران بتوانند به‌راحتی و بدون دردسر به مناطق مورد نظر خود بروند. اتوبوس به دلیل ارزان بودن بهترین وسیله نقلیه عمومی در آنتالیا است.

فرهنگ غذایی آنتالیا در واقع همان فرهنگ غذایی ترکی و عثمانی است. بیشترین مواد غذایی که در خوراک‌های ترکی استفاده می‌شود ماهی و غذاهای دریایی همراه با غلات است. مردمان ساکن جنوب ترکیه به خوراکی‌های شیرین مانند باقلواهای ترکی علاقه دارند. زیتون، روغن زیتون و سس‌های مختلفی که با این روغن درست می‌شوند نیز از خوراکی‌های پرطرف‌دارند.


انواع کباب، کوفته، سوپ و آش‌ و ماهی پخته شده به روش‌های مخصوص از غذاهای معروف ترکی هستند. در اغلب غذاهای ترکی ماهی و سبزیجات حضور پررنگی دارند. در سفره آنها هم مانند ما برنج نقش خاص و ویژه خود را دارد.


شاید جالب باشد بدانید این شهر 316 هتل دارد که تعداد آنها همین طور در حال افزایش است. البته این شهر مراکز خرید زیادی نیز دارد که از آن جمله می‌توان مراکز خرید دپو آنتالیا، مارک آنتالیا، میگروس آنتالیا، اوزدیلک آنتالیا، تراسیتی آنتالیا و شی مال آنتالیا را نام برد. همچنین، خیابان آتاتورک در این شهر جای مناسبی برای این است که چرخی در آن بزنید و خرید کنید.


حالا آخر سفر است و قرار است به ایران بازگردیم. برای ما ایرانی‌ها خرید سوغاتی از بخش‌های خوب و حتی برای برخی مهم سفر است. سنگ‌های چشم نظر، ظروف مسی، چرم، گلیم دست باف، پوشاک و منسوجات، جواهرات دست‌ساز و ادویه چیزهایی هستند که با خود می‌توانید به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.


برای تور آنتالیا تابستان 96 و یا به دیگر شهر های ترکیه می توانید از طریق آژانس مسافرتی مهر پرواز اقدام نمایید.


جزایر ساحلی تایلند در دریای آندامان و خلیج سیام ، محبوب ترین مکان های گردشگری در جنوب شرقی آسیا هستند. برخی از این جزایر برای سواحل زیبا و فضای مهمانی هایشان ، در سراسر جهان معروف می باشند. اما جزایر برتر تایلند، فرصت های زیادی را برای تفریح و سرگرمی، و سفری آرامش بخش ارائه می دهند. در اینجا به معرفی 10 جزیره برتر در تایلند می پردازیم :

 

1 کو فی فی (Ko Phi phi)
کو فی فی مجمع الجزایر کوچکی در استان کرابی در جنوب تایلند می باشد. کو فی فی بزرگترین جزیره ی این گروه است و تنها جزیره ی سکونت دائمی می باشد، در حالی که کو فی فی له کوچکتر برای محل ضبط فیلم "ساحل" در سال 2000 معروف است. کو فی فی به شدت توسط سونامی اقیانوس هند در دسامبر 2004 آسیب دید که تقریبا تمام زیرساخت های جزیره ویران شد. با این حال توسعه ی مجدد به سرعت انجام گردید و خدمات با مقررات ساختمانی یعنی محدود کردن ارتفاع هتل های جدید و بناهای دیگر برای حفظ چشم اندازهای خیره کننده ی این جزیره ، بازگشتند.    

 2کو تائو  (Ko Tao)
کوتائو خیلی سریع تبدیل به مقصد مورد علاقه ی افرادی شد که برای اهداف تفریحی به تایلند می آیند. این جزیره به غواصان ، صخره نوردان و کوه نوردان، خدماتی ارائه می دهد. هرساله در حدود 7000غواص جدید، در کوتائو گواهی معتبر می گیرند و اینجا یکی از محبوب ترین مقصدها برای یادگیری شیرجه می باشد.علاقمندان به ماهیگیری، به امید گرفتن نیزه ماهی های فراوان، چندین بار به این جزیره می آیند. با انفجار گردشگران در کو تائو ، تعداد زیادی استراحتگاه، کافه و کلوپ های شبانه باز شدند، هرچند هنوز هم برای افرادی که در جستجوی مکان های آرام تری برای تعطیلاتشان هستند، مناطق کمتر توسعه یافته ای در این جزیره وجود دارند.   

 3کوچانگ (Ko Chang)
کوچانگ در نزدیکی مرز کامبوج قرار دارد و سومین جزیره ی بزرگ تایلند و بزرگترین مجمع الجزایر در پارک دریایی کوچانگ است.این جزیره ی کوهستانی برای آبشارهای فراوان، صخره های مرجانی، جنگل های انبوه و سواحل شنی طولانی، شناخته شده است. در کمتر از ده سال، کوچانگ تبدیل به مقصد اصلی گردشگران در تایلند شد، اگرچه هنوز هم آرام تر از جزایری مانند پوکت و کو سامویی است.    

 4پوکت (Phuket)
پوکت هم نام استان تایلندی و هم شهر اصلی آن استان است. یک جزیره ی بزرگ و چندین جزیره ی کوچکتر در سواحل غربی، استان پوکت را پوشش می دهند. خارج از بانکوک ، محبوب ترین منطقه ی توریستی کشور با بسیاری از سواحل دیدنی و اقامت گاه های راحت برای گردشگران وجود دارد. نزدیک این سواحل، گردشگران کلوپ های شبانه ی پررونق و مناطق خرید را پیدا می کنند. برخی دیگر از جاذبه های گردشگری در پوکت شامل زمین های گلف، موزه ها و بناهای تاریخی می باشد.   

5 کو پنگان (Ko Pangan)
کو پنگان جزیره ای از خلیج تایلند است که بین جزایر کو سامویی و کوتائو قرار دارد. و مقصدی معروف برای جامعه ی کوهنوردان می باشد که آمده اند تا خودشان را در زیبایی این جزیره مانند جنگل های انبوه غوطه ور کنند.هر ساله در این جزیره جشنواره ی رقص ها معروف به مهمانی ماه کامل برگزار می شود. گردشگرانی که محل های آرام را دوست دارند،مشتاق دیدن معابد متعدد بودایی کو پنگان هستند. همچنین این جزیره ، برای چشمه های معدنی و سکوت آرامش بخشش شناخته شده می باشد.

 6کو سامویی (Ko Samui)
کو سامویی جزیره ای است که بیشترین بازدید را درتایلند دارد. در این جزیره امکانات رفاهی فراوانی اعم از خانه های ییلاقی کوچک و ویلاهای منحصر به فرد وجود دارند. هر ساله جشنواره های فراوانی در کو سامویی برگزار می شود، از جمله جشنواره مبارزه ی بوفالو ، جشن هنر ده ستاره ی سامویی همراه با فروشندگان خوراکی های محلی، لباس و سوغاتی. همچنین علاقمندان به قایقرانی برای مسابقه ی کرجی رانی هرساله در ساموئی جمع می شوند و ورزشکاران و علاقمندانشان برای رویداد ورزش های سه گانه به سامویی می آیند.  

 7کو تاروتا (Ko Tarutao)
کو تاروتا یکی از 51 جزیره در جنوب تایلند است که متعلق به مجمع الجزایر پارک ملی تاروتا می باشد. در این جزیره می توانید خانه های ییلاقی را اجاره کنید. گردشگران این جزیره می توانند از فضای بکر و آرام منطقه لذت ببرند و همچنین می توانند کوه های ناهموار ، مناظر جنگل و کوه های آهکی که در این بخش از تایلند معروف هستند را مشاهده کنند. گردشگران فرصتی عالی برای نگاه انداختن به حیات وحش عجیب و غریب را دارند مخصوصا اگر از بخش غربی ساحل جزیره که توسط لاک پشت های بزرگ گرفته شده، دیدن کنند.

 8کو سامت (ko Samet)
کو سامت از شلوغی شهر بانکوک ، محل استراحتی محبوب می باشد.اگرچه اکثر این جزیره یک پارک ملی است، اما تعدادی مرکز با امکانات مختلف برای گذراندن تعطلات در آن و جود دارد. سواحل شنی سفید رنگ، یکی از جاذبه های بزرگ گردشگری در کوسامت هستند. گردشگران می توانند محیط های آرامش بخش و سواحل محبوب را به همراه بسیاری از فعالیت ها انتخاب کنند. اَو نوینا (Au Nuan) ، اَو فوتسا (Ao Phutsa) ، او نیوآن و اَو وای (Ao Wai) ،به دلیل سکوت، اقامتگاه های دنج ، و غروب آفتاب خیره کننده شان، مشهور می باشند.هات سای کائو و اَو هین کوک شلوغ تر هستند، و گردشگران این سواحل می توانند از حمام آفتاب، شنا، موج سواری و زندگی شبانه لذت ببرند.

 9کو لانتا (Ko Lanta)
کو لانتا از مجموعه ای از جزایر ساحلی تایلند در استان کرابی ساخته شده است و بزرگترین جزیره ی این مجموعه است. چندین ساحل در سواحل غربی آن، دارای امکانات رفاهی و تفریحی می باشند.این منطقه یک مقصد مهم برای علاقمندان به غواصی می باشد که برای مشاهده ی صخره های مرجانی و موجودات اقیانوس به این جزیره  ها می آیند.همچنین تعداد فراوانی از گیاهان گرمسیری از جمله بقایای جنگل های انبوه در اینجا وجود دارند. 

10کو لایپ (Ko Lipe)
کو لایپ یا کو لیپ در مجمع الجزایر آدانگ راوی ( Adang-Rawi) در جنوب غربی تایلند  قرار دارد، و محل سکونت کولی های دریا می باشد.اینجا یک جزیره ی کوچک است و گردشگران می توانند بیشتر از یک ساعت در اطراف جزیره قدم بزنند. کو لایپ خارج از قلمرو پارک ملی تاروتائو قرار دارد و به این ترتیب از قوانین منع توسعه معاف می باشد. سه ساحل اصلی آن مقدار زیادی تسهیلات اعم از کلبه های چمنی و خانه های ییلاقی دارند.


اگر می‌خواهید به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان بروید و در ساحلی گرم با چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای مدیترانه برای استراحت لم بدهید، قطعاً آنتالیا بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب شما خواهد بود. کافی است نگاهی به قیمت‌ تورهای آنتالیا بیندازید تا خودتان باور کنید که هزینه‌ سفر به آنتالیا  تقریباً هم‌قیمت با یک سفر داخلی درمی‌آید.

 

آنتالیا مجموعه‌ای است از هرآن‌چه که یک شهر تفریحی باید داشته باشد. کوه‌ها و ساحل‌های ماسه‌ای بی‌پایانی‌ که از غرب تا شرق کشیده شده‌اند، طبیعت آنتالیا، مراکز تفریحی و تجاری، آنتالیای مدرن و مرکز این شهر (کاله‌ایچی)، آنتالیای تاریخی را تشکیل می‌دهند.

اگر می‌خواهید به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان بروید و در ساحلی گرم با چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای مدیترانه برای استراحت لم بدهید، قطعاً آنتالیا بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب شما خواهد بود. کافی است نگاهی به قیمت‌ تورهای آنتالیا بیندازید تا خودتان باور کنید که هزینه‌ سفر به آنتالیا  تقریباً هم‌قیمت با یک سفر داخلی درمی‌آید. البته تورهای گران‌تری هم وجود دارد که فرق‌ آن‌ها با تورهای ارزان‌تر بیشتر در قیمت هتل است. امکاناتی که هتل‌ها در اختیار شما می‌گذارند شامل صبحانه، ناهار، شام، میان‌وعده، نوشیدنی، استخر، اینترنت رایگان و بسیاری دیگر می‌شود.
 
آنتالیای ترکیه شهری زیبا و دیدنی است که آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. به همین دلیل برای انتخاب زمان سفر به آنتالیا نیز باید دقت کنید. آب و هوای آنتالیا از اواخر زمستان تا اواسط پاییز مطلوب و مناسب است؛ اما اگر قصد دارید از تفریحات آبی این شهر ساحلی لذت ببرید، بهتر است در فاصله‌ی اردیبهشت‌ماه تا مهرماه به آنتالیا سفر کنید. البته بعضی هتل‌های آنتالیا مانند هتل تایتانیک آنتالیا و هتل کرملین آنتالیا استخر آبگرم دارند که امکان شنا در هر فصلی از سال را برایتان مهیا می‌کنند.

مساحت آنتالیا، 20?815 کیلومتر مربع بوده که در خود جمعیتی حدود 1?001?318 طبق آمار تا 2010 را در خود جای داده است و بطور تقریبی حدود 60 درصد جمعیت شهر آنتالیا را زنان تشکلیل می دهند.

 

آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است تا جاییی که سالانه صدها هزار توریست را بخود جذب می کند،در واقع آنتالیا بنوعی مرکز تفریحی و گردشگری کشور ترکیه به حساب می آید و شاید به قطع بتوان گفت محبوب ترین شهر برای تور های مسافرتی خارجی برای ایرانیان و سایر مردمان برای کشور ترکیه بحساب می آید.

 

آنتالیا از سمت جنوب به دریای  مدیترانه ختم می گردد و از شمال و غرب و شرق بترتیب به شهر های بوردور،کورکوتلی و کمرِ ترکیه ختم می شود.اگر بخواهیم اطلاعات شهر آنتالیا از بعد آب و هوا را بیان کنیم باید گفت که آب و هوای شهر آنتالیا در کل (بسته به فصل و زمان مورد نظر در سال) یک آب و هوای بسیار خوب دارد و در کل آب و هوای آن مدیترانه ای می باشد.در فصول پاییزی و بخصوص زمستان آب و هوای آن بارانی و معتدل است ولی در تابستان کمی گرم و خشک است.اعتدال هوا و عدم سرد بودن مفرط این شهر در زمستان بدلیل حرکت امواج هوای گرم بسمت این شهر می باشد بطوریکه در این فصل متوسط دمایی بین 9 تا 15 درجه سانتی گراد را دارد.نکته جالب پیرامون آب و هوای این شهر که می توان گفت این است که در این شهر بندرت برف و یخبندان دیده شده است.آنتالیا در سال سیصد روز آفتابی دارد..

برخلاف آن‌چه که تصور برخی از مردم است، آنتالیا محدود به ساحل و جنگل و کوه نمی‌شود، تاریخ آنتالیا به امپراتوری روم بازمی‌گردد و تا امپراتوری عثمانی را دربرمی‌گیرد. آنتالیا در کنار طبیعت بی‌نظیرش تاریخی کم‌نظیر هم دارد. به‌غیراز مرکز تاریخی شهر، بناهای تاریخی‌ زیادی هم در حومه‌ی شهر دارد. آسپندوس، اُلمیپُس و فاسلیس ازجمله‌ی این آثار هستند.
 
یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در آنکارا داشته باشید خوردن غذاهای متنوع ترکی است. فرهنگ غذایی ترکیه ترکیبی از غذاهای مناطق بالکان، دریای مدیترانه، خاورمیانه و اروپا است. در رستوران‌های آنکارا می‌توانید بهترین غذاها و خوردنی‌های ترکی را امتحان کنید.

از سواحل آنتالیا و شن‌های نرم ساحل لارا تا رفتینگ در رودخانه پارک ملی‌ کُپرولو، از بناهای تاریخی دو هزار سال پیش تا مراکز تفریحی و تجاری مدرن؛ انتخاب‌های شما در بازدید از آنتالیا به این زودی‌ها تمام نمی‌شود؛ سفر به آنتالیا با تور آنتالیا در خاطره‌هایتان ثبت خواهد شد.

 در آنتالیا بلوار های بسیار زیبا زیبا و مزین شده با درختان نخل و همچنین لنگرگاه‌ های بزرگ آن بسیار توجه همگان را بخود جلب می کنند. منطقه قلعه‌ایچی در قسمت قدیمی با بافت کهن این شهر قرار دارد که بسیار توریست ها را بخود جلب می نماید و از آن به نام درون قلعه هم یاد می شود که ساختار آن بشکل خیابان هایی با عرض کم و پیچ در پیچ است و همچنین در این شهر و منطقه مذکور شاهد بسیاری از بناها قدیمی خواهید بود که پوشش آن ها دیوارهایی بسیار قدیمی و کهن هستند و بسیار حیرت انگیز هستند.


گورستان کشتی های «میناق» که در دریاچه آرال در کشور ازبکستان واقع شده است را می توان به شهر ارواح در وسط بیابان بی آب و علف تشبیه کرد. این منطقه، زمانی یکی از شلوغ ترین بندرگاه های ماهی گیری به شمار می رفته و یکی از 4 دریاچه بزرگ جهان نیز بوده.

دریاچه آرال یا دریاچه خوارزم، در نتیجه پروژه انحراف مسیر رودخانه ها توسط دولت شوروی، آب شده و به زمینی خشک تبدیل شد.

با اینکه خشک شدن این دریاچه بسیار ناراحت کننده است اما بدنه کشتی های بر جای مانده در کف این دریاچه که در حال حاضر به یک بیابان خشک تبدیل شده اند، چشم اندازهای جالب توجهی ایجاد کرده که دیدنشان خالی از لطف نیست.

احتمالا می دانید که ازبکستان در آسیای مرکزی واقع شده و با کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان، مرز مشترک دارد. سرزمین ازبک ها، شامل شهرهای باستانی و تاریخی زیادی است و سمرقند، بخارا، خیوه و خوارزم از مهم‌ ترین و قدیمی‌ ترین شهرها و مناطق این سرزمین هستند.

گورستان کشتی های «میناق» که روی دریاچه آرال (یکی از بزرگ ترین دریاچه های جهان) واقع شده است، زمانی به عنوان شلوغ ترین بندر ماهی گیری در منطقه محسوب می شد. با اینکه اکنون مشتی خاک و خاشاک از آن باقی مانده، اما همچنان مناظر جالب توجهی در آن مشاهده می شود که از شما دعوت می کنیم در ادامه با ما به تماشای آن ها بنشینید.

یکی از 4 دریاچه بزرگ جهان که بیش از 68 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، یعنی دریاچه آرال پس از پروژه انحراف رودخانه ها توسط دولت شوروی خشک شد.

آرال سی به مفهوم «دریایی از جزایر» است و دلیل انتخاب این نام نیز بیش از 1100 جزیره ای بوده که زمانی روی این دریاچه وجود داشته اند. حالا، بدنه کشتی های به گل نشسته زیر تیغ آفتاب می سوزند و از بین می روند.   

در حال حاضر، نزدیک ترین ساحل به این گورستان حدود 1600 کیلومتر با آن فاصله دارد.

روند خشک شدن دریاچه آرال در دهه 1960 میلادی آغاز شد.

 خشک شدن این دریاچه به عنوان یکی از بزرگ ترین فاجعه های زیست محیطی در طول تاریخ به شمار می رود.

بسیاری از ماهی گیران مویناک که در این دریاچه به صید ماهی مشغول بودند با خشک شدن این دریاچه، بیکار شده و به تدریج این صنعت نیز در این منطقه از بین رفت.

بسیاری از ماهی گیران مویناک که در دریاچه آرال به صید ماهی مشغول بودند با خشک شدن این دریاچه، بیکار شده و به تدریج این صنعت نیز در این منطقه از بین رفت. 

این منطقه که اکنون به شهر ارواح تبدیل شده، در زمان اوج خود برای بیش از 40 هزار نفر در صنعت ماهی گیری ایجاد اشتغال کرده بود.